17 Mart 2012 Cumartesi

Salman abi sohbetleri 1

_Salman abi, sen okumuş yazmış adamsın, af buyur, kapitalizm diye bir şey var ya abi, o ne demek?
_Ooo, kapitalizm denilen şey, zinanın atasıdır yeğenim, evlerden ırak!
_Hele git! Hiç de öyle fantirifinton bir isim gibi durmuyor dışarıdan bakınca!
_Öylediir, hemen anlatayım: Bak şimdi yeğenim, kapitalizm tüketmek demektir! Peki tüketmek neyi körükler? 
_Aşk ateşini mi körükler acaba, zina mina dedin ya...
_Yok, satın almayı körükler! Satın almak için ne lazım? 
_Dur bildim onu, para! Para lazım!
_Aferin! Para kime gidiyor? Satıcıya! Satıcı ne istiyor? Daha çok satıp daha çok kazanmak! Daha çok satmak için ne lazım? Reklam! Reklamlar ne işe yarayacak? İnsanların ağzının suyunu akıtacak! O nasıl olacak? Beyin yıkayarak tabii! Misal, en yeni cep telefonu sizin olsun istemez misiniz? En hızlı araba sizinki olabilir! Siz neden bu aktrisler kadar güzel görünmeyeseniz hanımlar? Havuzlu, jakuzili evlerde oturmak sizin de hakkınız! diyecekler!
_Hay ağzını öpiyim abim, bende kandım reklamlara geçen gün, gittim görüntülü cep telefonu taksidine girdim! Topu topu günde bir kez hanımı arıyorum zaten, mutfakta oluyor çoğunluk, ekranda yemek buharından başka şey görükmüyo! Haybeye aldık telefonu yani!
_Zaten amaç, herkesi kandırıp daha çok satmak! Böylece ne oluyor, en iyisi, en yenisi, en büyüğü, en gösterişlisi benim olsun diyen, hurraa alışverişe abanıyor! Satıcıların kasaları çil çil paralarla dolarken, bizimde hiç ihtiyacımız  yokken dizi dizi giysilerimiz, arabalarımız, her ay değişen cep telefonlarımız, son sistem dev ekran televizyonlarımız oluyor. 
_Doğru diyosun abi, misal benim bacanak! Yeni aldığı plazmaya uygun duvar bulamayınca, salonun ortasına duvar ördürdüydü.Usta masrafıyla birlikte bir araba parası gitmişti cebinden denyonun!
_O kadarla kalsa iyi! Güzel evlerimiz, güzel eşyalarımız, güzel arabalarımız , güzel giysilerimizle uyumlu olalım , onların yanına yakışalım diye vücutlarımıza takıyoruz kafayı, zayıflamaya ve güzelleşmeye olukla para yatırıyoruz! Bir bakıyosun, herkes janti, herkes afili  oluyor!
_E bunun neresi kötü Salman abim? Ben de isterdim doğrusu Bıret Pit gibi bir erkek olayım!
_İyi ama, insanoğlu bu, şeytanın sol bacağı! Façasını düzeltmiş, havalanmış, eline iki üç anahtar almış erkekler ve kadınlar "Ulen madem bu kadar güzel, yakışıklı ve malk-mülk sahibi olduk, acayip çekiciyiz demektir! O halde neden daha çok aganigi maganigi olayına girip, bu nimetlerin keyfini sürmeyelim? Boşa mı gitsin emeklerimiz?" diye düşünmeye başlıyor!
_Gencim güzelim, her günüle girerim-çok paralıyım, gel çay ısmarlıyım durumları! Sonra da evlisi, bekarı, Allah ne verdiyse artık...
_Hah, tastamam öyle işte! Şimdi anladın mı kapitalizmin neden zinanın atası olduğunu?
_Anladım Salman abim, anladım! Kıçımda don yokken borç harç aldığım telefonda neden sadece yemek buharı göründüğünü de anladım, benim bacanağa plazmayı satan fırlamanın, neden kolunda her ay başka güzelle gezdiğini de anladım!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder